Viktig och värdefull uppgift!

DSC06632
Till nästa säsong kommer det vara krav på att samtliga matcher på grön, blå och röd nivå i Halland ska ha en Matchvärd på plats - en utveckling av vårt gemensamma projekt Bete Dig!

Alla innebandymatcher ska spelas efter idrottens och innebandyns grundläggande värderingar som bland annat är glädje, gemenskap och fair play, allt för att skapa och en härlig positiv stämning på och runt innebandyplanen.

Syftet med Matchvärdar är att skapa en miljö där alla spelare får ha roligt tillsammans med sin innebandy och känna sig trygga, samt att skapa en miljö där våra domare trivs och ges möjlighet att utvecklas i sin domarroll. Grunden för domarkarriären läggs till stor del under de första åren. Med hjälp av Matchvärdar skapas tryggheten och glädjen för domarskapet, vilket är de viktigaste byggstenarna för en bra och fortsatt framtid som domare.

VI BEHÖVER TVÅ PERSONER NU!
Vi börjar med att vi behöver två personer i varje förening med lag på grön, blå och röd nivå. Dessa två personer kommer ansvara för att implementera Matchvärdskapet i sin förening. Personerna kommer att få stöd och stöttning i implementeringen och även en belöning för deltaktigheten genom en resa till Innebandy VM i Malmö den 8 december 2024.

Vi kommer att genomföra tre upptaktsträffar och nu vill att att din förening anmäler sina två ansvariga personer till någon av träffarna nedan genom att mejla namn och mejladress på deltagarna till halland@innebandy.se.

23 maj i Varberg
28 maj i Kungsbacka
18 juni i Halmstad

Vi återkommer med exakt tid och plats när vi vet hur många deltagare det blir på respektive ort.

Låt oss tillsammans skapa förutsättningar för ett bättre hallklimat för våra barn och unga - innebandyn ska vara en trygg och välkomnande plats för alla!